wat is' denn dit?

Lite berlinska för era ALLA bloggläsare! Jag kollade just statistiken och mitt läsarantal var runt den 14:e över 200!! Vad i helvete..? För att Christina blogglänkade mig? Hon har ju gjort det tidigare och men då fick jag bara 70-80 stycken. ...Så borde jag gratulera Chrillos kanske för att hon fått upp sitt så mycket? *ler smått pedolfiliskt med guldtanden som blänker* ;)

Hursomhaver så har jag inte kunnat blogga förrän nu, då jag har haft 1½ dag ledigt (wow). Igår var jag på svenska ambassaden med Frallebjörn och röstade och for sen och försökte hjälpa honom att hitta nått sofistikerat att ha på hans arbetsintervju. Hittade själv hårvax/gel för män som jag då självklart var tvungen att köpa för att bevisa att det också fungerar på kvinnors hår. Blev dock väldigt upprörd över min upptäckt: nån hade redan stuckit sitt äckliga finger i vaxet och provat! PROVAT MITT HÅRVAX! THE ATROCITY! Jag tjurade ett tag för mig själv men bestämde mig sen för att jag inte orkade gå tillbaka med det och började istället bearbeta klistret in i mitt burr. Jag visste inte riktigt vad jag ville åstakomma, men det blev efter många ansträngningar (och med hjälp av halva min ranson av hårnålar) en bakslickad look.

Köpte också ett sånt där tandsmycke och blev faktiskt väldigt imponerad! Bruksanvisningarna bestod av ca 15 steg, varav ett bestod av att man skulle sätta på sig UV-skyddsglasögon och lysa en UV-lampa på tanden för att det mysteriska klistret skulle torka.

 

Idag började jag klockan 18:00 och behöver bara arbeta 6 timmar alltså. Hur sweet somhelst! Jag borde dock ha använt den här halva dagen till att köpa hem lite nödvändiga grejer till lägenheten. Kan ännu inte diska för att jag varken har borste eller diskmedel. Och efter de senaste dagarnas försök till att laga mat behövs det ganska så omgående! Provade förresten en vegetarisk bratwurst och blev faktiskt besviken. Den var inte lika konstig som jag trodde. Smakade bara vanlig korv. Tråååk!

 

 

Måste nog också köpa en mikrovågsugn. Det är egentlige skitudda att lägenheten både har kaffekokare och vattenkokare, men INGEN MIKRO! Jag menar huh??? Vad lever vi i för värld!?!


Kommentarer
Postat av: ugg

Hur många lägenheter i Berlin har mikro!??!

2010-09-16 @ 19:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0