Snygg utan smink?

Inte jag i alla fall. Jag ser ut som en albinoråtta med afrokrull, om jag får säga det så. Nu när det är lite längre än innan jag satt in rastaflätorna (har tagit ut dem förra veckan - tror jag glömde nämna det) så krullar det upp sig som satan, eller åtminstone hans hår, om det nu är krulligt. Jag tycker det ser så flickigt och ängelaktigt ut... Hur sött det än är så är det inte min stil. Jag är inte söt, även om utsidan vill påstå annat. Jag vill också att min utsida ska reflektera hur jag är och känner mig på insidan.

Men just ja, nu pratade vi om smink ja... Så här är läget: jag har korta BLONDA ögonfransar och ögonbryn nästan lite bleka. Jag har en pytteliten mun som se så där barnsligt dockaktig ut och ögonlock som helst vill drypa ner över ögonen totalt. MITT ANSIKTE SKRIKER EFTER SMINK!

Min normala perfekta sminkning:

Bas:
  1. En täckande foundation på hela ansiktet och utåt mot halsen -ögonbrynen
  2. Concealer kring näsan, eventuella prickar, samt under ögonen

Ögon:
  1. En kopparmetallisk färg upp mot ögonhålskanten, utsuddat med en vitglansig färg från ögonbrynen med antydan av guld för en perfekt blend - får verkligen de blå ögonen att stråla som neon!
  2. Svart kajal i ett ganska tjockt lager hela vägen + hint av kattögon på ögonlocken och ett lite tunnare lager runt utåt till pupillen.
  3. Vit skimmerkajal på den inre fransraden eller vad det nu heter, samt vid sidan av tårkanalen
  4. Två till tre lager svart mascara - beroende på klumpighetsfaktorn av mascaran
Kinder:
  1. Lite rouge i samma färgskala på kindbenen , bara för att holka ur ansiktet lite på överflödigt fett
Läppar:
En svag nyans, eventuellt med glans för att läpparna inte ska se så nakna/torra ut

Plus i kanten
:
  1. Lite skimmerkajal under ögonbrynsböjningen, samt längst amorsbågen
TADAAA! Nu kan du synas bland folk.

Har tyvärr inga bilder av den här sminkningen och heller ej några bra bilder alls, då jag alltid tar med mobilkameran. *lat*

Såhär skulle man ha sett ut. Såhär känner jag mig -fast mörkare stil då

På tal om att vilja se ut på ett annat sätt, så är jag helt för plastikkirurgi, om det gör en lyckligare. Inte gör det ens liv perfekt, eller tar bort en andra, mindre utseendemässiga problem, men det skulle i alla fall få mig att sluta hata och obsessa över en del av mitt yttre.

Min brist på ögonsbryn är verkligen någonting jag stör mig på - varje dag. Min ögonskugga syns inte och mina ögon blir minimala. Man får också en "gulligare look" av att ha hängande ögonbryn. Man ser helt enkelt inte lika vuxen och sofistikerad ut. Man ser SNÄLL och harmlös ut, som en liten gnagare eller nått. I alla fall så ser jag ut så.

Kommentarer
Postat av: elin leijon - professionell diplomerad makeupartist

smink smink smink :D haha

2010-09-14 @ 19:21:16
URL: http://elinleijon.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0