Flitig som ett bi

I förrgår städade jag ur gamla lägenheten; dammsög/torkade, plockade upp en massa mynt från golvet som jag av nån anledning verkar ha slängt överallt, tvättade, diskade och vattnade blommorna. Allt jag egentligen behöver för att få min lata ändå från soffan är lite stress, eller ja, MYCKET stress. Det var ju som i sista sekunden - men vad är det för fel med det? Det blev ju gjort! Nog för att jag hade kunnat bespara mig själv mycket psykiskt lidande om jag avlägsnat stressen och i och med det smutsen i lägenheten mycket tidigare.

Hursomhaver så har jag ännu en gång varit duktig; jag har varit och handlad livsmedel och inte en enda "förbjuden frukt" hamnade i min varukorg! Det blev förvisso en snabbrunda innan arbetet och jag fick väl inte med mig så mycket egentligen, men det är en god start till ett bättre liv. Om jag nämligen har nyttig mat hemma så är det mindre risk för att jag utav ren hunger springer till närmsta kiosk och köper pringles eller nått. Jag köpte i alla fall ägg, majs, lite frukt, svart- och vitpeppar (ska ju bli mästerkocken av nyttigheter), brustabletter, örtte för nerverna (ja, stod det på förpackningen!), cigaretter och en glamour-tidning för en liten extra knuff.

Förresten så ska jag till ambassaden antingen imorgon eller på onsdag för att rösta! Men vilket parti det blir, säger jag inte! HA! *vet att ni dör av nyfikenhet* ... Tänker i alla fall inte rösta på kommunisterna vänsterpartiet.

Naawh, visst är han söt på nått sätt, den lilla förvirrade gubben?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0