Den manodepressiva solstrålen

Humöret är förhållandevis bra idag, bortsett från stressen. Egentligen är det inte så mycket man måste göra för att pigga upp mig - man behöver i princip bara säga att det ser ut som att jag gått ner i vikt. Säger du att jag ser smal ut tar jag absolut inte åt mig, men säger du att jag ser SMALARE ut så strålar jag som solen själv! Det känns som det enda jag kan göra här som inte har med arbetet att göra. Det är det enda som jag kan kontrollera helt och hållet nuförtiden då jag inte har nån fritid att göra annat för mig själv.

Bara idag har jag fått HELA TVÅ kommentarer om att det ser ut som att jag gått ner i vikt. binchen, min chef eller arbetsledare rättare sagt, sa att det såg ut som att jag gått ner 5 kilo! 5 KILO!!! Om det nu är kläderna som gör det just idag vet jag inte, men jag tänker fan ta åt mig den här gången! Glömde för övrigt att jag skulle väga mig imorse... Blir att göra det imorgon då, om dagens intag av mjölkproteiner inte blåser upp min mage till 10 gånger dess normala storlek.

Det är löjligt, jag vet, att en sådan ytlig liten grej ska påverka mig så och det är dessutom ännu löjligare att jag ska ta åt mig överhuvudtaget vad andra säger, men jag måste väl få glädja mig åt nått här i livet??

Här är en skitbra blogg förresten, som verkligen ger mig inspiration vad gäller viktnedgång:

"Mitt tjocka smala jag"

http://tjockasmalajag.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0